« حلقه گمشدهحیدر »

 

نمی‌دانم چرا در دوران تحصیلم بی‌علاقگی شدیدی به درس تاریخ داشتم. اسم تاریخ که می‌آمد، چهار ستون بدنم به لرزه می‌افتاد. آن دوران، با نمره‌های درخشانم در درس تاریخ گذشت تا اینکه کمی عاقل‌تر شدم و فهمیدم تاریخ آنقدرها هم خوفناک نیست. وقتی به عمق آن پی ببری و دوستانه به سمتش بروی، بسی شیرین و گواراست.

برایم عجیب بود وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمودند: «من از اینکه جوانان تاریخ را مطالعه نمی‌کنند، رنج می‌برم...». اینکه چقدر مطالعه تاریخ و‌ کسب بصیرت تاریخی برای یک جوان انقلابی و اصلا همه ما که ادعای انقلابی‌گری داریم، مهم است.

برایم عجیب بود وقتی که مریم یک فوق‌تخصص مهاجرت کرده از ایران، پس از مطالعه تاریخ اعتراف کرد که رهبری ایران مقتدرترین و بی‌اشتباهترین رهبر تاریخ این مملکت است.

مگر در صفحات تاریخ چه گذشته است؟! حتما همه‌ی شما شنیده‌اید که لقلقه‌ی زبان خیلی‌ها شده است که خوشا دوران شاه! زمان شاه خوب بود! اصلا چرا انقلاب کردیم؟! به نحوی اعلام نارضایتی از وضع موجود!

گفتم که کمی عاقل‌تر شدم و علاقمند به مطالعه‌ی تاریخ! لابلای صفحات تاریخ رسیدم به این جمله که همه‌جا بگویید: عروس خاورمیانه، بحرین است، نه بیروت!!! مگر می‌شود؟! بیروت با آن همه زیبایی بعد بحرین بشود عروس خاورمیانه؟! اما واقعیت آن است، که این جمله یک طنز تلخ سیاسی بود.

بحرین پیش از ظهور اسلام، جزو قلمرو ایران و یکی از استان‌های ایران شناخته می‌شد. اما نابخردی حاکمان وقت قاجار و به دنبال آن پهلوی، آن‌هم بخاطر سلطه و نفوذ انگلیسی‌ها باعث شد تا ایران، بحرین را از دست بدهد. جداسازی و استقلال بحرین از ایران در زمان محمدرضا شاه پهلوی به طور رسمی انجام و در شورای امنیتی سازمان ملل مورد تایید قرار گرفت. 

انگلیسی‌ها به دنبال نفوذ بیشتر در منطقه بودند و با این نفوذ و خیانت بزرگ، ایران، غرور ملی و مزایای اقتصادی و راهبردی که در بحرین داشت را از دست داد! امیرعباس هویدا، نخست‌وزیر وقت در توجیه این امر گفت: «به هیچ‌کس مربوط نیست. بحرین دختر خودمان بود. به هر کس که می‌خواستیم شوهرش دادیم»!

بله بحرین، عروس خاورمیانه شد! حکومت پهلوی ملعون با امضای توافق‌نامه‌ای اعلام داشت که ایران این جزایر را «اشغال» کرده بود. این لفظ مدعایی شد برای سران عرب در بازپسگیری حق خودشان و همین خیانت‌های پهلوی سبب شد تا در برهه‌ای از زمان، سران عرب به خودشان اجازه بدهند که به دنبال حذف نام خلیج‌فارس از نقشه‌ها و ثبت نام خلیج‌عربی باشند.

ما به عنوان فرزندان این انقلاب باید تاریخ را بخوانیم و برای مردم حقایق تاریخی را تبیین کنیم. از اقتدارمان پس از انقلاب اسلامی بگوییم تا دیگر کسی به خودش اجازه ندهد که بگوید: زمان شاه خوب بود و انقلاب 57 اشتباه بود...

 

 


موضوعات: قلم یار مهـدی
   سه شنبه 19 بهمن 1400
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: یا کاشف الکروب [عضو] 
5 stars
با سلام و احترام تشکر از مطلب شما بزرگوار طاعاتتان مقبول حق التماس دعا
1401/01/24 @ 14:50
پاسخ از: یار مهـــدی [عضو] 
5 stars
سلام و رحمت خدا، طاعات و عبادات شما هم قبول درگاه حق حاجت روا ان‌شاءالله
1401/02/17 @ 08:32


فرم در حال بارگذاری ...