« طلبِ یارآتش عشق حسین »

 

 «باب چهارم»

"دیدین تویِ جلسات عزاداری امام حسین‌علیه‌السلام همین که اسم آقا اباعبدالله‌الحسین‌علیه‌السلام را می‌شنوی، دلت می‌لرزه و قلبت منقلب می‌شه!"

خداوند یک آتش و حرارتی از عشق و محبت به امام حسین‌علیه‌السلام در قلب همه‌ی مؤمنین قرار داده که این حرارت یک ضمانت هم دارد و آن، این است که هرگز این آتش سرد و خاموش نمی‌شود. «إنّ لِقَتلِ الحُسَین حَرارةً فِی قُلُوبِ المُؤمِنینَ لاَ تَبرُدُ أبَداً».¹ اهل‌بیت‌علیهم‌السلام هم برای گریه بر امام حسین‌علیه‌السلام سفارش کرده‌اند و فرمودند با گریه بر امام حسین‌علیه‌السلام محبت خودتان را به ما نشان دهید. امام صادق‌علیه‌السلام محبّین و شیعیان خودشان را با این خصوصیت یاد می‌کنند: «ألَّذیِنَ یَفرَحُونَ لِفَرَحِنا و یَحزَنُونَ لِحُزنِنا»²؛ در غم ما غمگین و در شادی ما شادمانند. از این رو وظیفه عقلانی و شرعی ایجاب می‌کند که در ایام عزاداری اهل‌بیت‌ حزن و اندوه خودمان را به زبانِ حال یعنی با اشک، آه، ناله و زاری اظهار کنیم.

ممکن است این سوال پیش بیاید که این گریه بر امام حسین‌علیه‌السلام که اینقدر بر آن سفارش شده است، فایده‌ای هم دارد؟! اصلا سودی به حال من و شما دارد؟!

بله؛ فایده دارد!! این حرف من نیست. روایت هست از امام صادق‌علیه‌السلام که فرمودند: «کسی که نام ما اهل‌بیت‌علیهم‌السلام نزد او برده شود و از چشمانش اشک بیاید، اگرچه به قدر بال پشه (مگس) باشد، گناهانش آمرزیده می‌شود، حتی اگر آن گناهان به اندازه کف روی دریاها باشد»³. 

 

 

شاید کسی بگوید: چقدر خوب! پس گناه می‌کنیم و بعد بر امام حسین‌علیه‌السلام گریه می‌‌کنیم تا گناهانمان پاک شود. خیر؛ چنین نیست! گریه‌ای پاک‌کننده‌ی گناهان است که همراه با توجه و معرفت به امام باشد. همراه با عشق و مودّت به امام باشد. اینطور نیست که فقط چند قطره اشک از چشم خارج شود، باید دلمان به امام حسین‌علیه‌السلام و یا هر یک از ائمه وصل شود. به قول معروف «با حلوا حلوا گفتن، دهن شیرین نمیشه"؛ با "حسین حسین گفتن هم کسی حسینی نمیشه". باید محبت و معرفت به امام بر وجودمان مستولی شود. در چنین حالتی وقتی اشکمان سرازیر شد، توبه کنیم و برگردیم و در سپاه امام‌ حسین‌علیه‌السلام قرار بگیریم و علیه یزیدهای نفس و جامعه قیام کنیم. بدیهی است که در این‌صورت حتی اگر "حُر" باشیم که راه امام را سد کرد، بخشیده می‌شویم.

 

ادامه دارد... باب پنجم

برای مطالعه همه باب‌های این مطلب روی کلیدواژه «حب‌الحسین» کلیک بفرمایید.

ـــــــــــ

¹ پیامبر اکرم‌صلوات‌الله‌علیه‌وآله: «همانا بر اثر کشته شدن حسین حرارتی در دل‌های مومنان ایجاد می‌شود که هرگز خاموش نخواهد شد.»؛ مستدرک‌الوسائل، ج ۱۰، ص ۳۱۸

² وسائل‌الشیعه، ج ۱۴

³ کامل‌الزیارات، ص ۱۰۳

 


موضوعات: حب الحسین
   پنجشنبه 13 شهریور 1399
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(7)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
7 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: طوباي محبت [عضو] 
5 stars
سلام یار عزیزم بله نکته مهمی رو اشاره کردید که ما اکثرا در اون گرفتاریم. بیشتر اوقات هم گریه ها برای دردهای خودمونه البته خودم رو میگم.
1399/06/15 @ 10:36
پاسخ از: یار مهـــدی [عضو] 
5 stars
سلام طوبا جانم، ان‌شاءالله که اشکمون، اشک سازنده باشه و غبار را از دلامون بشوره و ببره تا به امام زمانمون نزدیک بشیم.
1399/06/19 @ 13:32
نظر از: یار مهـــدی [عضو] 
5 stars
الهی آمین ،،، ان‌‌شاءالله حاجت روا بشی دوست مهربونم ♥
1399/06/14 @ 23:05
نظر از: سیــده الهام عزتی [عضو] 
5 stars
بسیار زیبا
1399/06/14 @ 17:08
پاسخ از: یار مهـــدی [عضو] 
5 stars
سپاسگزارم دوست عزیز♥
1399/06/14 @ 23:07
نظر از: یا کاشف الکروب [عضو] 
5 stars
با سلام و احترام جالب بود. ان شاءالله مودت به اهل بیت(ع) و گریه به اهل بیت(ع) و دوری از گناه نصیب همه ما شود. موفق و سلامت باشید التماس دعا
1399/06/14 @ 14:49
پاسخ از: یار مهـــدی [عضو] 
5 stars
ان‌شاء‌الله،،، سپاس از همراهیتون،،، شما هم موفق باشید و حاجت روا♥
1399/06/14 @ 23:08


فرم در حال بارگذاری ...