« سرداری پر افتخاروقتشــــه ... »

 

هنوز مثلِ همان سالهای اول ازدواجم، برایم سخت بود؛ جدا شدن از وطن و خانه پدری و رفتن به غربتی که همچنان ادامه داشت. سوار ماشین شدم؛ هر چقدر سرعت ماشین بالاتر می‌رفت و فاصله‌ها بیشتر می‌شد؛ حس دلتنگی من هم شدیدتر می‌شد. بغض داشت خفه‌ام می‌کرد. اشک تو چشمام حلقه زده بود و فقط منتظر یک اشاره بود؛ ولی به خاطر دو ثمره زندگیم چاره‌ای جز سرکوب این بغضِ سنگین نداشتم. رفتم سراغ موبایل و دنیای مجازی تا خودم را مشغول کنم. همینطور که در کانالها و صفحات مجازی سیر می‌کردم؛ عکس نوشته‌ای نظرم را جلب کرد: «ما در این دنیا میهمانیم  و آنچه در دست داریم عاریه و امانت است. مهمان رفتنی و عاریه پس دادنی است»*  نمی‌دانم چرا ناخودآگاه “send to“  زدم به گروه دورهمی فامیلی که داشتیم؛ گروهی که تا به آن لحظه فقط نظاره‌گر پیامهایی بودم که در آن رد و بدل می‌شد یا به قولی یک عضو غیر فعال بودم؛ شاید حس دلتنگیم باعث شد که بروم سراغ دورهمی مجازیِمان.

یکی دو ساعت گذشت؛ یکی از عمه‌های عزیزم پیام گذاشت که: «از صبح، مطلبی که فرستاده بودم فکرشُ مشغول کرده و نمی‌ذاره که کاری انجام بده!» (این عمه گرانقدر شاید در نگاهی ظاهری، فردی مرفه و بدون درد باشد، ولی دلِ تنگش حکایت ها دارد از سرِّ درونش) و در ادامه عمه‌ام در گروه دورهمی نوشت: «بیاین از فردا به جای حرفهای صد من یه غاز و بی‌فایده، هر روز یک حدیث که نکته اخلاقی داره تو گروه بزاریم؛ تا چهل روز، تا بشه چهل حدیث و سعی کنیم حفظش کنیم و به اون عمل کنیم و ...» ؛ جالبه که از فردای آن روز، گروه به جای یک حدیث پر می‌شد از انواع احادیث. و این حکمت خدا بود که دلتنگی من گره خورد به یک سنت حسنه تو دورهمیِ مجازیِ فامیلیمون.

کاش دورهمیامون به جای حرفهای صد من یه غاز و حرفهایی که باعث گناه و دل‌آزاری و... میشه، پُر بشه از سنتهای حسنه و ماندگار.


ــــــــــــــ
1ـ  قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): « أَيُّهَا النَّاسُ إِنَ‏ مَنْ‏ فِي‏ الدُّنْيَا ضَيْفٌ‏ وَ مَا فِي أَيْدِيهِمْ عَارِيَّةٌ وَ إِنَّ الضَّيْفَ مُرْتَحِلٌ وَ الْعَارِيَّةَ مَرْدُودَة »(بحار الأنوار /ج‏74 ؛ ص187)

   دوشنبه 28 خرداد 1397
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(7)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
7 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: سرمدي نجف آبادي [عضو] 
یارمهدی حتی موقع درس خواندن هم یار مهدی است دیگه به وبلاگ این خواهرتم گه گاهی سربزن حتی موقع درس خواندنت .موفق باشی
1397/04/06 @ 10:38
پاسخ از: یار مهـــدی [عضو] 
5 stars
سلام علیکم دوست عزیز یار مهدی بودن لیاقت میخواهد ان شاءالله که لایق باشیم سپاسگزارم از بازدیدتون به روی چشم به دیدن وبلاگ شما هم می آیم
1397/04/06 @ 10:53
نظر از: تســـنیم [عضو] 
تســـنیم
5 stars
خیلی کار قشنگیه آفرین ! کاش دورهمیامون به جای حرفهای صد من یه غاز و حرفهایی که باعث گناه و دل آزاری و … میشه، پُر بشه از سنتهای حسنه و ماندگار. الهی آمین واسه این آرزوی کوچک پر معنا !
1397/04/02 @ 14:07
پاسخ از: یار مهـــدی [عضو] 
5 stars
الهی آمین واسه این آرزوی کوچک پر معنا ! آمین
1397/04/02 @ 15:00
نظر از: ... [عضو] 
...
5 stars
سلام خوبه دیگه دلتنگی باعث یه کار خوب شده هنوزم دلتنگی؟
1397/03/29 @ 13:57
پاسخ از: یار مهـــدی [عضو] 
5 stars
خدا بخواهد تا یکی دو ماه دیگه دلتنگیا و سالهای غربتم تموم میشن ...
1397/03/29 @ 14:38
نظر از:  
5 stars
الان در حسرت همين جمع هاي فاميلي هم بايد بمونيم آنقدر كار دارند كه وقت نميكنند يااينكه دوستانشون رو ترجيح ميدن.
1397/03/29 @ 13:24
پاسخ از: یار مهـــدی [عضو] 
5 stars
درسته تو دنیای امروزی دیگه اینقدر همه مشغله فکری و کاری و ... دارن که دورهمیامون خیلی کم شده یا شده دورهمی مجازی اما وقتی ام که دورهمیم، بیشتر حرفامون غیبته و ..
1397/03/29 @ 13:47


فرم در حال بارگذاری ...